A jelenleg 12 főt foglalkoztató és már 150 millió forint éves nettó árbevételt realizáló Perfect Loyd Vagyonvédelmi és Magánnyomozó Korlátolt Felelősségű Társaság (cégjegyzékszáma: 01-09-984277, székhelye: 1165 Budapest, Budapesti út 147.) már a kezdetek óta tisztaprofilú magánnyomozó iroda, amely a különféle magánnyomozói szolgáltatások mellett csupán vagyon- illetve magánbiztonsági és energetikai szaktanácsadást folytat.

A gazdasági társaságot tizenöt évvel ezelőtt, 2001. április 23-án magyar tulajdonosok saját tőkéből alapították. A cég piacra történt bevezetése nem volt egyszerű feladat, a folyamatot leginkább az nehezítette, hogy a magánnyomozás abban az időben még viszonylag új szolgáltatásnak számított, jogszabályi engedélyezése és szabályozása 1995-ben történt meg. Ebből adódóan az emberek többségének (a potenciális megbízóknak) fogalmuk sem volt, hogy mire lehet és érdemes magánnyomozót, magánnyomozó irodát felfogadniuk. Ezért a Perfect Loyd Kft. első PR-kampánya az ismeretterjesztésre épült. Megjelent újságcikkek:

  • Hangazonosító magánnyomozók (Vasárnapi Hírek, 2002. február 17.)
  • Poloskátlanítás (Világgazdaság, 2002. augusztus 30.)
  • Vadásszák a poloskákat (Világgazdaság, Menedzser Magazin, 2002. szeptember 20.)
  • Jogi Fórum interjú (2002. november 25.)
  • Magándetektívek nyomában (Hamu és Gyémánt magazin, 2003 tele)

A magánnyomozó irodának aktív szerepe volt abban, hogy a 2005-ös Könyvhétre az Agave Kiadó gondozásában, mellyel a cég együttműködési megállapodást is kötött, megjelenhetett Varga Bálint: Magándetektívek című remek könyve, amely leplezetlenül bepillantást enged a magyar és a külföldi magánnyomozók – sokak számára misztikus – munkájába. A Perfect Loyd azóta is nagy hangsúlyt fektet szakmai tankönyvek, tanulmányok és újságcikkek megjelentetésére (például: Klasszikus magánnyomozástan, Üzleti hírszerzés, avagy Az ügynöktartás ábécéje, Magánnyomozók kézikönyve, A megfigyeléstől az üzleti hírszerzésig stb.).
A kft. megbízói köre kezdetben főként magánszemélyekből, hazai kis- és középvállalkozásokból – köztük néhány takarékszövetkezettel és gépjármű-finanszírozással foglalkozó vállalkozással –, valamint néhány ügyvédi irodából tevődött össze. A megbízások – a jellegük miatt – leginkább tradicionális, klasszikus magánnyomozást igényeltek:

  • adatgyűjtést és elemzést,
  • környezettanulmányok lefolytatását, illetve életmódvizsgálatokat,
  • néhány esetben titkos megfigyelést, követést,
  • eltűnt vagy ismeretlen helyen tartózkodó, illetve bujkáló személyek felkutatását,
  • tanúkutatásokat és meghallgatásokat, mind polgári peres, mind pedig büntetőügyekben,
  • gazdasági, pénzügyi és vagyonelleni bűncselekmények felderítését,
  • cégek és magánszemélyek valós vagyoni helyzetének feltárását, a jogszerű követeléskezelés előkészítése érdekében.

A Perfect Loyd Kft.-nek már a kezdeti célkitűzése is az volt, hogy kizárólag olyan minőségi munkát végezzen, amellyel vevői elégedettek, ezért megrendelőként rendszeresen visszatérjenek, sőt másoknak is ajánlják a magánnyomozó iroda szolgáltatásait. Ennek érdekében a cég vezetője a munkatársait úgy válogatta meg, hogy azok a szakmai pályafutásukat valamennyien már a magyarországi rendszerváltást megelőző időszakban a bűnügyi és/vagy az állambiztonsági rendőrség kötelékében kezdték, majd a nemzetbiztonsági hivatal különböző területein (terrorelhárítás, szakszolgálatok) folytatták. Leszerelésüket követően pedig magánbiztonsági cégeknél szereztek vállalatirányítási, cégszervezési és minőségbiztosítási tapasztalatokat. Közben tovább folyt a médiakampány is, de most már a sikeres nyomozások PR-cikkek formájában történt leközlésével:

  • Nyomozók nyomában (ELLE magazin 2005. februári száma),
  • A jogszerű adósságkezelés előkészítése (Detektor Plusz 2005. augusztus-szeptemberi száma, saját publikáció),
  • Magánnyomozás a kollégák után (Világgazdaság, 2005. október 14.),
  • Krimik magányos hősei és a realitás (Állás és Karrier, 2005. november 17.),
  • Kibernetikus zsenik a jó és a rossz oldalon (Detektor Plusz 2005. decemberi száma, saját publikáció),
  • A céginformáció elkészítésének szabályai (Detektor Plusz 2006. május-júniusi száma, kétrészes saját publikáció).
  • Az ügynök halála (Cash-Flow Magazin 2006. decemberi száma).

A megbízható, alapos, szakszerű és eredményes munkavégzésnek köszönhetően az ügyfélkör rohamosan bővült, a megbízók között megjelentek a nagyvállalatok, mindenek előtt a média, főként a televíziós társaságok, néhány bank és biztosító, informatikai, közmű- és mélyépítő, élelmiszergyártó, hús- és dohány-nagykereskedelmi vállalat, valamint egy nagy autóipari multinacionális cég hazai képviselete is. A Perfect Loyd Kft. 2003-ra „önjáróvá vált”, ki tudta termelni valamennyi költségét. A nagy áttörést 2003 végén, egy tengeren túli központú nemzetközi ügyvédi irodával (illetve annak kiemelt ügyfeleivel), majd 2005 őszén egy nemzetközi hitelbiztosító magyarországi követeléskezelő cégével aláírt keretszerződések jelentették. E megbízói kör igényeinek kielégítéséhez a tradicionális magánnyomozás már nem volt elegendő, a magánnyomozó iroda tevékenysége eltolódott a gazdasági, üzleti hírszerzés (business intelligence) irányába. Ma is ez a fő irány:

  • a céginformációk összeállítása totális feldolgozással, likviditás- illetve fedezetvizsgálattal (bonitásvizsgálattal),
  • a konkurencia-elemzés,
  • a gazdasági és politikai médiaanalízis (internetes háttérkutatás, értékelő-elemző tanulmányok elkészítése),
  • a vállalati vezető tisztségviselők, a kulcsfontosságú alkalmazottak lojalitásának, valamint az üzleti partnerek megbízhatóságának ellenőrzése, s
  • nem egy esetben a kémeszközök műszaki-technikai felderítése és hatástalanítása is („poloskairtás”).

A Perfect Loyd Kft. a fenti szolgáltatásaival kilépett a nemzetközi színtérre, a gazdasági, üzleti hírszerzés tökéletesítésével és fő profiljává tételével piacvezetővé vált. 2010-től állandó megbízóinak tudhatja a villamosenergia-szektor legnagyobb hazai, illetve néhány európai multinacionális vállalatát. Célkitűzése az energiaszektor ásványolaj és gázágazatának meghódítása is. A Perfect Loyd 2010-re azt is elérte, hogy már nincsen szüksége semmiféle reklám- vagy propagandakampányra, az új megbízók ajánlás, illetve a cég jó referenciai miatt, valamint nem utolsósorban a személyes kapcsolatai révén keresik meg a társaságot. Ettől függetlenül a saját publikációk megjelentetésére továbbra is nagy hangsúlyt fektet:

  • A kriminalisztikai gondolkodásmód (Detektor Plusz 2011. októberi száma),
  • Kriminalisztikai gondolkodásmód a gyakorlatban, A verziók ellenőrzése (Detektor Plusz 2012. májusi száma),
  • A környezettanulmány (Detektor Plusz 2013. október-novemberi számai, kétrészes publikáció),
  • Az operatív figyelés a magánnyomozásban (Detektor Plusz 2014. novemberi száma).